Τελευταία Νέα

Απευθείας ανάθεση 3 εκατ. ευρώ στην εταιρεία που έκανε την προεκλογική καμπάνια της ΝΔ

 Απευθείας ανάθεση 3εκ. ευρώ στη Frank and Fame για να ενημερώσει τους αποδήμους πώς θα ψηφίσουν στις εκλογές.



Λεφτά υπάρχουν! Οχι για την ενίσχυση του ΕΣΥ, για κοινωνικές παροχές, για ενίσχυση των μικρομεσαίων, των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, για στήριξη της αναιμικής οικονομίας, αλλά για απευθείας αναθέσεις στους ημετέρους. 

Έτσι, μετά την περιβόητη λίστα Πέτσα, το υπουργείο Εσωτερικών με δύο αποφάσεις του, οι οποίες δημοσιεύτηκαν στις 9 Μαρτίου, μοιράζει με απευθείας ανάθεση 3.000.000 ευρώ για την εκστρατεία ενημέρωσης των αποδήμων ως προς τη δυνατότητα άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος από τον τόπο της κατοικίας τους. Η ανάθεση δίνεται στην εταιρία στρατηγικού marketing και διαφήμισης Frank and Fame, των Γιώργου Τάνες και Θανάση Παπαθανασίου.

Η κυβέρνηση, εν προκειμένω, όχι μόνο παραβιάζει τον νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις, αλλά κατά την προσφιλή της τακτική απευθύνεται σε ημετέρους, καθώς η εν λόγω εταιρία είναι αυτή που εμπνεύστηκε και υλοποίησε σχεδόν όλες τις τηλεοπτικές καμπάνιες της Ν.Δ. στις ευρωεκλογές και τις εθνικές εκλογές.

Η μόνη διαφοροποίηση των αποφάσεων του υπ. Εσωτερικών από τη λίστα Πέτσα έγκειται στο γεγονός ότι αυτές υπογράφονται όχι από τον αρμόδιο υπουργό Μάκη Βορίδη, αλλά από την υπηρεσιακή γραμματέα του υπουργείου Γ. Βαλατσού (υπό τον Βορίδη ωστόσο).

Και ο νικητής είναι…

Με την πρώτη απόφαση γίνεται απευθείας ανάθεση στη Frank and Fame για δράσεις και υπηρεσίες καμπάνιας ενημέρωσης των εκλογέων εκτός της ελληνικής επικράτειας, ύψους 2.609.900 ευρώ συν ΦΠΑ, τα οποία περιλαμβάνουν: Προβολή επικοινωνιακού υλικού, αγορά τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού χρόνου σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, καταχωρίσεις σε έντυπα μέσα, προβολή στο διαδίκτυο.

Όπως εξειδικεύεται, οι σχετικές δράσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν: Αγορά από τηλεοπτικούς σταθμούς, οποίοι εκπέμπουν δορυφορικά νόμιμα εκτός επικράτειας που παρακολουθούν κάτοικοι εκτός Ελλάδας, τηλεοπτικού χρόνου, αγορά από διαδικτυακούς, ραδιοφωνικούς σταθμούς της ομογένειας και εντύπων, site, καθώς και κοινωνικών δικτύων σε περιοχές όπου υπάρχει ισχυρό ελληνικό στοιχείο, όπως οι Ευρώπη, Αυστραλία, Μέση Ανατολή, ΗΠΑ, Λατινική Αμερική, Νότια Αφρική, Αίγυπτος, Καναδάς και Νοτιοανατολική Ασία.

Τα ποσά επιμερίζονται ως εξής: Επικοινωνιακή στρατηγική και δημιουργικός σχεδιασμός του συνόλου των διαφημιστικών υλικών της καμπάνιας 44.900 ευρώ, προωθητικές ενέργειες στο διαδίκτυο 675.000, αγορά χρόνου και χώρου ΜΜΕ 1.890.000.

Στη δεύτερη απόφαση, με απευθείας ανάθεση και πάλι στη Frank and Fame χορηγείται ποσό 297.000 ευρώ συν ΦΠΑ για τον δημιουργικό σχεδιασμό και την παραγωγή επικοινωνιακού και έντυπου υλικού.

Τα ποσά επιμερίζονται ως εξής: Για την παραγωγή επικοινωνιακού και έντυπου υλικού 267.300 ευρώ και για τη δημιουργική διαδικασία 29.700 ευρώ.

Η αιτιολόγηση και των δύο αναθέσεων στη Frank and Fame αποδίδεται στη μεν πρώτη απόφαση στην οικονομικότερη προσφορά της έναντι της UNIVERSAL MEDIA ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. η οποία σημειώνεται πως κατέθεσε προσφορά 2.645.000 (συν ΦΠΑ) ευρώ, ενώ στη δεύτερη περίπτωση η προσφορά δεν ανοίχτηκε, καθώς ο εκπρόσωπος της LTH ADVERTISING ΑΦΟΙ ΤΖΕΝΑΛΗ Ο.Ε. αιτήθηκε, όπως υποστηρίζεται, την απόσυρση του state of mind.

Πέραν της ανάληψης της προεκλογικής καμπάνιας της Ν.Δ., η εν λόγω εταιρία των Γιώργου Τάνες και Θαν. Παπαθανασίου ήταν αυτή που ανέλαβε την καμπάνια του ΕΟΤ για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού τον Ιούνιο του περασμένου έτους. Προώθηση που έγινε μέσω της μη κερδοσκοπικής εταιρίας, θυγατρικής του ΣΕΤΕ, της Marketing Greece, με τον πρωθυπουργό να μεταφέρει επισήμως το σύνθημα «Greek Summer is state of mind», προβάλλοντας την Ελλάδα ως covid free χώρα, με τις γνωστές σε όλους μας συνέπειες.

Όμως, εξαιρετικά γρήγορα έγινε αντιληπτό ότι το ίδιο μότο εμφανίζεται από τις αμερικανικές Αρχές ως κατοχυρωμένο από το 2014, ενώ το ίδιο χρησιμοποιεί και η γνωστή εταιρία καλλυντικών σε διαφήμιση σειράς αντηλιακών της. Ο σάλος που προκλήθηκε προκάλεσε σοβαρές αντεγκλήσεις στη Βουλή, αλλά και σφοδρές αναταράξεις στον ΕΟΤ, που κατέληξαν στην παραίτηση τεσσάρων «γαλάζιων» στελεχών του οργανισμού.

Η αποκάλυψη της λογοκλοπής ουδόλως θορύβησε τη Frank and Frame. Κάθε άλλο, αφού ο εκ των επικεφαλής της εταιρίας Θαν Παπαθανασίου έψεξε το ανίδεο κοινό, δηλώνοντας πως «η φράση summer state of mind υπάρχει στη λογοτεχνία εδώ και χρόνια. Για να εξηγήσουμε, λοιπόν, τι σημαίνει Greek summer χρησιμοποιούμε μια ήδη γνωστή έκφραση, αλλά την κάνουμε δική μας, δίνοντάς της ελληνικό περιεχόμενο. Greek summer state of mind is… να είσαι με ανθρώπους που αγαπάς, συνδεδεμένος με τη φύση και να νιώθεις ελευθερία. Αυτόματα, ο ξένος που βλέπει το σποτ νιώθει μέσα του τη διαφορά του Greek summer από τα υπόλοιπα summers. Αυτό, δηλαδή, που έπρεπε να πετύχουμε μέσα σε αυτά τα 40 δευτερόλεπτα».


Ερώτηση στη Βουλή για τα κριτήρια από Τζάκρη
Το ζήτημα των απευθείας αναθέσεων έφτασε και στη Βουλή με ερώτηση που κατέθεσε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρα Τζάκρη προς τον υπ. Εσωτερικών, με την οποία ζητά διευκρινίσεις τόσο σε ό,τι αφορά τη διαγωνιστική διαδικασία όσο και στα κριτήρια της κατανομής στα ΜΜΕ του προϋπολογισμού.

Επισημαίνει δε πως από τον περασμένο Νοέμβριο ο τότε κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Πέτσας είχε εγκρίνει την εν λόγω εκστρατεία ενημέρωσης ύψους 3. 000.000 ευρώ, προκαλώντας μάλιστα ερωτήματα τόσο για την απευθείας ανάθεση όσο και για το περιορισμένο χρονικό διάστημα έως το τέλος του έτους για την ολοκλήρωση του έργου. Είχε τότε ζητηθεί από την αξιωματική αντιπολίτευση η σύγκληση σε κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης και Δικαιοσύνης, καθώς και της Ειδικής Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς.

Η κοινή συνεδρίαση των δύο επιτροπών ουδέποτε πραγματοποιήθηκε. Ωστόσο, η προεδρία της κυβέρνησης έσπευσε να εγκρίνει εκ νέου το ποσό των 3.000.000 ευρώ για την προώθηση της εκστρατείας ενημέρωσης.




Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.